Selecteer een pagina

Als je een bedrijf start is er op twee fronten werk aan de winkel. Enerzijds is daar je professie, goed zijn in je werk, professionaliseren, bijblijven en goed klantencontact. Anderzijds is daar de marketing, het onderdeel dat je gebruikt om nieuwe klanten aan te trekken en om relaties mee te onderhouden. Dit onderdeel krijg je er „gratis“ bij en is niet de reden waarom je je bedrijf bent begonnen.

Zolang je dit ook als twee compleet losse onderdelen blijft zien en als je je min of meer blijft verzetten tegen marketing („oh nee, dat moet ik doen“) maak je het jezelf moeilijk. Je ondermijnt als het ware je eigen motivatie.

Zeker, je hebt niet gekozen voor marketing. Anders was je wel marketeer geworden. Maar als je anders gaat kijken, léért kijken naar marketing, wordt het echt een ander verhaal! En ja, alle begin is moeilijk. Je mindset (hoe denk je) is hierbij het allergrootste obstakel. 

Je hebt namelijk alles in huis om met je marketing aan de slag te gaan.

Lees die zin nog maar een keer: Je hebt namelijk alles in huis om met je marketing aan de slag te gaan.

Als je dat op dit moment totaal niet ziet. Of niet ziet zitten, dan is de cursus Zichtbaarheid net iets voor jou! Het leert je hoe marketing werkt, wat je hiervoor moet doen en wat je hiervoor nodig hebt. Dat wat je nodig hebt, is er al. Je moet het alleen leren ZIEN en leren gebruiken.

Zichtbaarheid is het uitvoerende deel van marketing.

Die zichtbaarheid gaat je nog meer opleveren als je vanuit personal branding werkt, als je een heldere boodschap hebt, als je doelen en een doelgroep hebt. En er is nog meer, veel meer. Maar als je op dit moment in fase 1 zit, is dat zó veel. Te ver van je bed en een te grote berg om te gaan beklimmen. Net als met elke grote klus, elke lange wandeling, elke lange reis.. je komt pas verder als je die eerst stap(pen) zet. Als je in beweging komt..

Dat is wat de cursus voor je doet, je in beweging brengen. Stapsgewijs je kennis aanbieden, vragen stellen en je iets laten DOEN. Met als hoofddoel dat je een fase verder komt. Zichtbaarheid is een middel maar kan ook een doel zijn. En het hoeft niet perfect te zijn (kan het niet zijn), ga gewoon stappen gaan zetten en langzaam verbeter je die mindset. Zo ga je anders tegen marketing aankijken en schuif je het niet meer voor je uit. En het meest uitdagende hieraan is wel dat het resultaat wat je wil bereiken -meer klanten!- in eerste instantie uitblijft. Omdat hier tijd overheen gaat! Soms neemt iemand na enkele jaren pas contact op met jou en zegt: „ik volg je al een tijd…“

Daarom besteed ik hier expliciet aandacht aan in de cursus, dan ben je voorbereid. Het mooie is wel, het resultaat KOMT WEL. Het is een kwestie van doorzetten en doorgaan. Geloof daar in en laat je niet ontmoedigen.

De fases van Zichtbaarheid:

Fase 0: je gebruikt geen social media (je kan echt niet meer zonder!!)

Fase 1: je deelt heel weinig online, hebt geen systeem voor relatie beheer en verstuurt geen e-mails (mailing) naar klanten of nieuwsbrief

Fase 2: je deelt zo nu en dan een bericht m.b.t. je bedrijf, af en toe doe je iets met LinkedIn connecties, je werkt vooral ad hoc 

Fase 3: je deelt regelmatig online (vooral spontaan, er is niet echt een plan. Je hebt niet vooraf bepaald wat je wil “verkopen”) je website pak je af en toe aan, je stuurt soms zakelijke mail maar geen regelmatige bedrijfsmailing/nieuwsbrief 

Fase 4: je deelt regelmatig en gebruikt verschillende kanalen, (er is een plan in meer of mindere mate) je hebt een website die best oké en up to date is, je onderhoudt je relaties (irl, mailing, reageert op berichten e.d. maakt gebruik van LinkedIn en -connecties) 

Fase 5: je deelt regelmatig vanuit je Personal Brand op verschillende kanalen, verbindt je website hier ook aan en je verstuurt nieuwsbrieven/mailings. Je aanbod is helder. Je hebt een systeem (stappenplan) om in contact te blijven met je relaties. 

Fase 6: verbeteren, professionaliseren, uitbesteden, segmenteren, frequentie verhogen. Je doet niet alles in één keer, maar ook stapsgewijs. 

Na fase 6 is er niet bepaald een plafond van Zichtbaarheid. Er zijn altijd nieuwe ontwikkelingen; in je bedrijf, in de markt, in de wereld en ga zo maar door. Deze fases heb ik geformuleerd voor de cursus Zichtbaarheid.

Als je de cursus Zichtbaarheid wil aanschaffen dan klik je hier

Wanneer je eerst nog meer wil lezen over deze cursus dan ga je naar deze pagina.

Ik wens je heel veel succes met het zichtbaar maken van jouw bedrijf! Jij verdient het. Maar jij niet alleen! Ook de mensen „out there“ die rondlopen met een bepaalde vraag, een behoefte of probleem… ze zullen blij zijn als ze bij jou de oplossing vinden!