Selecteer een pagina

Ons konijn woont 365 dagen per jaar buiten.

Sinds begin april is zijn gedrag aanmerkelijk veranderd. Hij is actiever, maakt meer contact en speelt met zijn bal. Hij gaat rechtop tegen het hek staan om ons te verleiden hem te voeren met paardebloemblaadjes. Dirk heeft de lente in zijn bol!

Wat kunnen we leren van Dirk?

Veel mensen ondergaan in deze tijd ook een verandering. De warmte, het licht, de ontluikende natuur… als de lente echt is begonnen, bloeien ook (veel) mensen op. Maak daar gebruik van. Je hebt meer energie, hoe ga je dit benutten? De mensen die jij wil bereiken en helpen zijn ook actiever en meer gemotiveerd om zaken aan te pakken. Richt je op hen, maak meer contact en „verleid“ ze om nu jouw hulp in te roepen.

Verleiden. Veel ondernemers vinden dat „verleiden“ ingewikkeld. Ze krijgen er allerlei beelden bij waar ze zich niet prettig bij voelen. Maar dan denk je verkeerd.

Hoe zou je het anders kunnen noemen?

Onze taal kent woorden genoeg, maar „verleiden“ is een prima woord. Het is overhalen op een subtiele manier, het is aandacht trekken op een niet-schreeuwen manier, het is zichtbaarheid dat mooi is verpakt. Het zegt, ik wil jou en jij wil mij. We hebben zoveel keuzes te maken op een dag. Er is een enorm aanbod. Dus ja! Je wil mensen verleiden om voor jou te kiezen en om die keuze NU te maken.

De hele winter groeiden er geen paardebloemen. Lag er sneeuw of was het koud en guur. Nu de bloeitijd van start is gegaan, heeft Dirk alle blaadjes rondom zijn hek al opgegeten. Dit is signaal nummer één. Bovendien wil ik dat hij fit blijft en na die lange winter gun ik hem zijn blaadjes.

Als hij tegen het hek gaat staan, (signaal 2) zie ik hem. „Ik kom er aan, Dirk!“ roep ik. Als ik de blaadjes pluk, rent hij verwachtingsvol in het rond. De blaadjes die ik presenteer worden gretig opgegeten. Ik word blij van ons blije konijn.

En jij, jij wordt blij van mensen helpen. Je bent service- en resultaat gericht en je weet dat jouw product of dienst van enorme waarde is voor jouw klanten. Daar doe je het voor! Bovendien is het verdienen van voldoende geld ook iets waar je blij van wordt, nietwaar?!

Je weet dat de tijd snel verstrijkt. Doelen halen, vraagt om actie. Het moet NU gebeuren. 

Maak gebruik van die energie.

Kom in actie.

Vertel anderen waarom ze nu gebruik moeten maken van je aanbod. Welk probleem los je voor hen op? Oplossingen, dat is wat de mensen willen of nodig hebben.

Weet je welke problemen ik help oplossen?

  • Mindset. Door mijn coaching ga je inzien wat je tegenhoudt en ga je anders tegen bepaalde zaken aankijken. Zoals zichtbaarheid, selfies of andere elementen van marketing. Ga je actie ondernemen en kom je vooruit. Je gaat inzien hoe jij je ruimte kan innemen.
  • Visueel. Ik maak foto’s, lever drukwerk of maak je logo waardoor je marketing de uitstraling krijgt die klanten oplevert. Deze zaken bied ik aan vanuit mijn hoofdbedrijf, Studio Smik
  • Ideeën. In een gesprek of traject zorg ik voor een schat aan ideeën waardoor jij met energie je marketing gaat uitvoeren.
  • Peptalk. Na een gesprek of wandeling verdwijnen de ’donkere wolken’ als sneeuw voor de zon. Je gaat weer stralen. Actief aan de slag met je ondernemerschap.

Het is zaak dat je er werk van maakt, aan de slag gaat! Jouw bedrijf is het waard en jij wil vooruit.

Dat ga je niet uitstellen. „the time is now“